Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră Andreea Onisei, Manager Departament Online la Mobexpert Pantelimon.

Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Andreea, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Sunt o persoană pozitivă, dedicată, foarte curioasă și deschisă la nou. Am terminat Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași în anul 2010 și încă din timpul studiilor am lucrat în presa scrisă și la un post de radio local. Eram fascinată de meseria de reporter și la un moment dat am avut propriul site de știri. După ce am hotărât să renunț la presă, m-am angajat la un magazin în care se vindeau decorațiuni, perdele, tapet și galerii. Practic, am luat-o de la zero în acest domeniu al vânzărilor și m-a atras modul în care relaționam cu oamenii, ajutându-i să-și aleagă decorațiunile pentru confortul de acasă.

Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.

Pot spune că traseul meu profesional în adevăratul sens al cuvântului a început în ianuarie 2015, când m-am angajat la Mobexpert. Mă mutasem în București de câteva luni și trebuia să muncesc undeva, însă niciunul din joburile la care am aplicat nu mă atrageau cu nimic. Îmi doream să mă integrez într-o companie brand, să lucrez cu mulți oameni și să învăț cât mai multe lucruri noi. Așa a apărut Mobexpert. M-am angajat pe postul de consilier de vânzări în Departamentul Mic Mobilier, iar după un an am avut oportunitatea de a ocupa postul de Asistent Manager Outlet. Aceasta a fost o primă provocare pentru mine întrucât în fiecare zi mă întâlneam cu situații la care trebuia să găsesc soluții pe loc. În acea perioadă am avut șansa de a lucra direct cu cei mai buni, am învățat ce presupune o gestiune, cum se face aprovizionarea și cum se organizează un magazin astfel încât lucrurile să meargă bine. După 2 ani am ocupat postul de Asistent Manager în cadrul Departamentului Mobilier General, iar după șase luni m-am mutat pe același post la Departamentul Decorațiuni. După tot acest frumos traseu, de curând, am primit postul de Manager Departament Online.

Cu ce este Mobexpert special pentru tine?

Mobexpert este special pentru că mi-a dat șansa să mă cunosc, să știu că pot mai mult și să vreau mai mult. De asemenea, este special pentru oamenii implicați și dedicați pe care i-a crescut.

Cum decurge o zi din activitatea ta? Care sunt cele mai mari provocări?

În online nicio zi nu seamănă cu alta. O nouă zi, o nouă provocare. Împreună cu colegii din cadrul Departamentului Online Pantelimon încercăm să ne organizăm cât mai eficient, ne împărțim task-uri astfel încât să acoperim toate cerințele. Ne focusăm pe clienții online și fiecare zi vine cu noi provocări și situații limită. Consider benefică orice provocare și fiecare situație plăcută sau mai puțin plăcută. Astfel, mereu învăț câte ceva și îmi dau seama că pot să îmi depășesc limitele. Fiecare provocare naște un obiectiv și fiecare obiectiv atins ne ajută să ne dezvoltăm atât ca echipa, cât și ca oameni.

Ce aspecte ale job-ului îți plac cel mai mult și îți aduc cea mai mare satisfacție?

Oportunitatea de a lua decizii și de a-i ajuta pe ceilalți, atât clienți cât și colegi. Este frumos când cineva zâmbește datorită acțiunilor tale.

Care sunt principalele ingrediente pentru o experiență plăcută în mediul online?

Consider că principalele ingrediente sunt oamenii. Cu oamenii potriviți reusești să creezi cele mai frumoase experiențe pentru clienți. Nu mă refer aici doar la colegii mei din departament, mă refer la toți oamenii implicați în tot acest proces. Apoi produsele și serviciile pe care le oferim.

Cu ce diferă pentru tine activitatea de consiliere în mediul online față de mediul offline?

Este o diferență destul de mare. În primul rând, ritmul în care se petrec lucrurile în online este mult mai alert decât în offline. Pe mine mă ajută foarte mult experiența dobândită în offline și faptul că am vândut atât mobilier, cât și decorațiuni. Este foarte important să cunoști foarte bine produsele astfel încât să poți să-i răspunzi clientului la toate întrebările și să-l ajuți să cumpere produsul potrivit. Empatia și transmiterea emoțiilor este mai dificilă în Online.

Ce calități apreciezi la colegii din echipa ta?

Apreciez corectitudinea, responsabilitatea, inteligența, asumarea și dedicarea de care dau dovadă zilnic.

Cum formezi o echipă de succes?

O echipă unită va fi întotdeauna o echipă de succes. Ne bazăm pe comunicare eficientă, atitudine proactivă, organizare, acceptarea greșelilor și respectarea promisiunilor. O echipă de succes trebuie să conștientizeze că are atât atu-uri, cât și slabiciuni.

După ce valori te ghidezi în activitatea ta?

Pentru mine, una dintre cele mai importante valori este integritatea. Ajungi să ai rezultate bune numai dacă ești un om asumat, onest și altruist. În activitatea mea, îmi plac și apreciez oamenii care au curajul și dorința să iasă din zona lor de confort.

Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în ultimul an?

Am învățat că nimic nu este sigur, am învățat să mă autoeduc și să am puterea să accept situația creată. A fost un an plin de provocări. Am învățat că lucrurile mărunte îți dau liniștea de care ai nevoie.

De ce ai recomanda unui prieten Mobexpert ca loc de muncă?

Mobexpert este o experiență din care înveți, cunoști mulți oameni și te dezvolți atât personal, cât și profesional.

Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc.

Să se autoevalueze corect și sincer înainte de a avea așteptări de la ei înșiși, iar în ceea ce privește rezultatele, acestea se obțin pe parcurs. Să aibă răbdare și să învețe din greșeli.