Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră Simona Pelivan, Administrator Mobexpert Brașov.

  • Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Simona, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Mă simt onorată să particip la acest interviu și este o plăcere pentru mine sa vorbesc despre ceea ce mă definește ca om – mamă, soție și manager. Lucrez la Mobexpert “de când mă știu”, cum s-ar spune, însă, până să devin parte din familia Mex, ca orice student din acea perioadă, am explorat diverse domenii, accesibile pentru statutul meu de atunci, dornică să descopăr și să învăț de la cei mai experimentați ca mine.

  • Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.

Tot ceea ce am trăit până acum la Mobexpert a fost o călătorie fascinantă, care m-a transpus într-o serie de ipostaze și scenarii din diferite colțuri ale României. Aveam 23 de ani când am inceput în poziția de Consilier de Vânzări, în București, magazinul din Pipera, acolo unde acum este Outlet (nu era contruit încă magazinul mare). Eram “o mână de oameni” pe atunci, însă planurile de expansiune erau ambițioase, nu numai previzibile, dar și absolut necesare, având în vedere cererea de pe piață. Și atunci, promovarea a urmat la scurt timp, cand am preluat postul de Ajutor de Sef Departament Bucătării în magazinul proaspăt construit din Pipera. Îmi amintesc că eram așa de mândră de locul unde lucrez, știam că nu există un astfel de magazin în toată România și simțeam ca fac parte din ceva special.
Ulterior, cu o experiență deja construită și pe fondul unei expansiuni rapide a brandului, am fost trimisă în diverse locuri pentru a ajuta la deschiderea de magazine și la învățarea noilor colegi (deveneam din ce în ce mai mulți) atât despre produsele pe care le vindeam, cât și despre emoția pe care o transmiteam cu fiecare masă ori scaun vândut sau cu fiecare bucătărie pe care o desenam/proiectam pentru clienții noștri. Așadar, după Pipera, am condus pentru o perioadă departamentul Bucătării în cel mai nou magazin Mobexpert – Pantelimon. Apoi, am mers aproape „de unde se agață harta în cui“, la Baia Mare, în poziția de Director de Magazin. A fost prima provocare majoră, departe, foarte departe de casă, într-o altă cultură, unde existau obiceiuri organizaționale împământenite. Am acceptat cu entuziasm provocarea pentru că am știut că totul face parte dintr-un program de pregătire pentru ceea ce avea să urmeze. Și nu m-am înșelat pentru că, la scurt timp, am primit propunerea de a face parte din echipa care avea sa deschidă primul mare magazin Mobexpert din provincie, si anume intr-un oras foarte drag mie – Brașov, în poziția de Director de Magazin. După o perioadă de timp, am preluat funcția de Administrator al Mobexpert Brașov, iar de atunci și până în prezent, îmi indeplinesc atribuțiile cu același entuziasm și responsabilitate ca în prima zi. Nimic nu este mai plăcut decât sentimentul pe care îl trăiești în traseul tău profesional de recunoaștere a meritelor, astfel că, de 6 ani, pe langă Brașov, am preluat cu mândrie si responsabilitate administrarea magazinului Mobexpert din Sibiu, cu scopul de a implementa bunele practici construite în tot acest timp și pentru a ne respecta promisiunea comună făcută față de clientul nostru.

  • Cu ce este Mobexpert special pentru tine?

Cu totul. Cu tot ceea ce mă reprezintă. Este a doua mea casă, este locul unde m-am format ca om, unde am construit, unde am plâns, m-am bucurat, am eșuat, am avut succes. Totul.

  • Cum decurge o zi din activitatea ta? Care sunt cele mai mari provocări?

Prin puterea exemplului, fondatorul Mobexpert ne-a învățat că atât cele mai valoroase feedback-uri, cat și cele mai interesante provocări le găsim “pe teren”, adică printre oameni, în magazin, ascultând clientul, luând pulsul la ceea se întâmplă. Încerc pe cât pot de mult să îmi păstrez același obicei și să îmi rezerv o bună parte din timp făcând acest lucru, pe langă responsabilitățile administrative și de management impuse de poziția pe care o ocup.

  • Care sunt principalele ingrediente pentru o experiență placută într-un magazin Mobexpert?

Este o rețetă simplă, însă ca orice rețetă, gustul și forma finală depind atât de calitatea ingredientelor folosite, cât și de bucuria, emoția și plăcerea cu care pregătești rețeta.

  • Ce te motivează? Ce te inspiră?

Mă motivează un cumul de factori – de la ambiția ca azi să fi făcut același lucru pe care l-am făcut ieri, însă mult mai bine, până la dorința de a transmite în fiecare zi colegilor mei ceea ce știu și de a învăța, în schimb, ceva nou de la ei. Mă inspiră devotamentul, lipsa de aroganță și integritatea fondatorului Mobexpert.

  • Și cum reușești să îi inspiri și pe cei din jurul tău?

Prin puterea exemplului.

  • Ce face un lider să fie un bun lider?

Orice NU face un “șef”. Definiția liderului o găsești în orice carte de management, însă provocarea apare atunci când trebuie să rămâi lider în fiecare zi, în fiecare moment, în fiecare situație.

  • După ce valori te ghidezi în activitatea ta?

Lipsa aroganței, corectitudine, responsabilitate și integritate.

  • Ce reprezintă pentru tine succesul și care sunt pilonii de bază pentru o echipă de succes?

Succesul este o stare, nu este neapărat ceva palpabil. Iar probabilitatea trăirii acestei stări și intensitatea ei depind de S.M.A.R.T.

  • Ce calități apreciezi la oamenii din echipă?

Corectitudine, seriozitate, pasiune, integritate și responsabilitate.

  • Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în ultimul an?

Să nu crezi vreodată că ești pregătit pentru toate! Nu aș fi crezut niciodată că vom închide magazinul pentru o perioadă atat de lungă, din motive independente de noi.

  • Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc.

Generația tânără este mult mai adaptabilă decât noi, însă chiar și așa, le recomand să privească întotdeauna o situație, un moment, un job, un…orice, pe modul 360 de grade.